Férfi zsírvesztési makrók. Makrótápanyagok számítása és szerepe a diétában. Kalóriák makro módra! | Peak girl


Fogyókúra helyett diéta

Ha szeretnénk belőni a tökéletes, céljainkat maximálisan kiszolgáló táplálkozási rutint, akkor az infók után kutakodva hamar olyan elveszettnek érezhetjük magunkat, mint talán semmilyen másik témával kapcsolatban. Paleo, ketogén diéta, inzulinérzékenység, glikogénraktárak, mikrotápanyagok… és mire mindet elolvassuk, totális zűrzavar fog uralkodni a fejünkben. Pedig a táplálkozás kérdésének nem kellene bonyolultnak lennie, hiszen ha az alapok rendben vannak, akkor az apró különbségek amelyeket előszeretettel tüntetnek fel Szent Grálként az egyes irányzatok hívei már csak a finomhangolást, a pár százaléknyi különbséget fogják jelenteni.

Lássuk, hogy ezek eléréséhez mely tényezők a legfontosabbak!

Makrotápanyagok és az időbeli elosztás

Mennyit egyek? A napi kalóriamérleged határozza meg azt, hogy a súlyod mely irányba fog elmozdulni — ez egyszerű fizika.

Ezt a mennyiséget lehet arányosítani a bevitt összes kalóriához, valamint a testsúlyhoz is.

Ha kevesebbet viszel be, mint amennyit elégetsz akkor csökkenni fog a súlyod, ha többet, akkor nőni. Ez természetesen hosszabb távon képes kifejteni hatását, tehát a kalóriabevitel és felhasználás napi ingadozása nem számottevően befolyásolja a súly alakulását: az számít, hogy egy hét, 10 nap, egy hónap stb.

avatar fogyni

Ahhoz, hogy egy kívánt beviteli értéket be tudj lőni, meg kell tehát állapítanod a napi átlagos kalóriafelhasználásodat. Erre lehetne képleteket írni, de a legegyszerűbb, ha egy kalkulátort használsz, íme néhány lehetőség: 1 2 3 Sajnos még a legjobb kalkulátor is csak egy tippet fog tudni adni, hiszen a testünk egy rendkívül összetett gépezet, sok hogyan lehet fogyni tanulni külföldön befolyásolja működését.

Előfordulhat tehát az, hogy Te egy kalóriás értéket kapsz a napi kalóriafelhasználásodra, és a való életben ez csakvagy akár lesz. Ezért nagyon fontos, férfi zsírvesztési makrók a változásokat nyomon kövesd, és rugalmasan kezeld ezt az értéket: figyeld a súlyod változását és ennek függvényében növeld, vagy csökkentsd a kalóriabeviteled.

Makrotápanyagok és kalóriaszámítás

Kiinduló értéknek jó lesz a kalkulátor által használt érték hiszen ennél pontosabbat lehetetlenség, vagy hatalmas macera kapniehhez adj hozzá vagy vonj le belőle kalóriát attól függően, hogy fogyni vagy nőni akarsz, és már meg is kaptad a napi ajánlott kalóriabeviteledet.

Mit egyek? A kalóriabevitel megállapítása után kezdhetsz foglalkozni a makrotápanyagok fehérje, szénhidrát, férfi zsírvesztési makrók arányainak kérdésével.

  1. 6 hetes fogyás kihívás nz
  2. Csupán a fitneszipar szakzsargonja vagy netán hangzatosabb így?

Egy gramm fehérje 4 kcal, egy gramm szénhidrát 4 kcal és egy gramm zsír 9 kcal energiabevitelnek felel meg, úgy kell tehát kimatekoznod a napi makróbeviteled, hogy ezek összessége kiadja az első pontban megállapított kívánt napi kalóriabevitelt. A fehérje és a zsír esszenciális makrotápanyag, a szénhidrát nem — tehát ebben a sorrendben kell megállapítanunk beviteli szintüket.

Fehérje A szakirodalom szerint 1. Ha 2 grammra lőjük be, akkor azzal nem igazán nyúlhatunk mellé zsírvesztést célzó diéta mellé egyes források indokoltnak tartják a magasabb, 2.

Fogyás A-Zig és a sikert akadályozó 7 fő hiba

Zsír Elegendő bevitele szükséges a testünk egészséges működésének biztosításához — az össz. Szénhidrát A kalóriabevitel maradék részét adják a szénhidrátok.

súlycsökkenést okozó munkák

Fontos, hogy a zsír és a szénhidrát egyaránt energiát szolgáltat, tehát ha elértük a minimálisan szükséges zsír bevitelének mennyiségét, akkor onnantól egyéni preferenciáink szerint igazíthatjuk arányaiban a szénhidrát és a zsír bevitelét. Férfi zsírvesztési makrók ha jobban szeretünk zsírosakat enni, akkor akár növelhetjük a fenti példában g-ra is a zsírbevitelt, csak arányaiban csökkentenünk kell akkor a szénhidrátbevitelt.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A rövidebb távú testkompozíciós változásokhoz csaknem teljesen mindegy, hogy mit eszünk: a napi kalóriabevitelt megoldhatjuk csirkerizsből vagy mekis kajából és fagyiból is, ha a kalóriabevitel stimmel, akkor a megfelelő irányban fog alakulni a súlyunk. Azt gondolom, hogy ezt a kérdést nem kell túlbonyolítanod, egyszerűen Dan John szavaival élve szedd össze magad, és étkezéseid nagy részében egyél úgy, mint egy felnőtt.

De miért reagál a szervezeted másként, ha elvileg mindkét esetben több kalóriát égetsz el, mint amit bevittél? Első fogyás hiba: csak az összkalóriát számolod és a makrotápanyagok arányával nem foglalkozol Nem elegendő csak arra figyelni, hogy mennyi kalóriát eszel meg egy nap, figyelembe kell venni, hogy az összkalóriát milyen arányban alkotják a makrotápanyagok. Minden zöldség, gyümölcs, hús, tejtermék stb. Miért fontosak a makrók?

Tudod, ne nutellát meg pizzát, hanem olyan kajákat, amin látszik, hogy miből van: sok zöldséget, húst, tejterméket, gabonaféléket. Mikor egyek? Kiemelném, hogy ennek a jelentősége sokkal kisebb, mint az előző pontoknak; egy étrend sikere alapjaiban véve nem ezen múlik, de természetesen ha maximális eredményeket szeretnénk ezzel is foglalkoznunk kell.

wlr fogyás

Edzés környéki táplálkozás? Az edzés eredményességét elsősorban az edzésen alkalmazott munka mennyisége határozza meg, ehhez pedig fontos, hogy a szettek között optimálisan regenerálódni tudjunk és az elhasznált energiát ATP újra tudja termelni testünk. Ezt legegyszerűbben és leghatékonyabban a szénhidrátokból tudja megtenni, tehát az optimális teljesítményhez szükségünk van arra, hogy edzés közben cukrok keringjenek a vérünkben — bármit is mondanak tehát a szénhidrátmentes diéta hívei, ez nem vagyis csak kevésbé hatékony módon helyettesíthető zsírokkal.

LEGGYORSABB ZSÍRVESZTÉS - Legkevesebb idô alatt •🔥EXTRÉM FOGYÁS🔥 HIIT EDZÉS • SPRINT

Hányszor egyek egy nap? Reggelire, ebédre vagy vacsorára egyek többet? Mindegy, ahogy kényelmes. Ha az életviteledbe jobban beilleszthető az esti szénhidrátbevitel ekkor nehezebben bírod ki köret nélkül, mint ebédkorakkor csináld így, ennek semmilyen hatása nem lesz a testkompozíciódra.

Lényeg a napi bevitel, és hogy edzés környékén megfelelően kajálj.

Testzsírszázalék csökkentés = valódi változás

Táplálékkiegészítők Ezzel egy külön cikkünkben foglalkoztunkmostanra legyen elég annyi: a táplálékkiegészítők elsősorban kényelmi funkciót tölthetnek be táplálkozásunkban. Értsd ezt úgy, hogy ha Neked kényelmetlen sok zöldséget enni és változatosan kajálni, akkor egyél több vitamint és ásványi anyagot kiegészítő formájában, karcsúsító d528 ha kényelmetlen sok fehérjét bevinni húsból, akkor igyál napi néhány fehérjeturmixot.

airdyne zsírégetés

Ezen felül kevés pluszt ad bármilyen kiegészítő, maximum néhány százaléknyit. Töltsd le ingyenes E-bookunkat,  amelyből elsajátíthatod az erő- és izomépítő edzés elméletének alapjait, és a kajával, technikával kapcsolatos útmutatások mellett kapsz egy rögtön használható 6 hetes edzésprogramot is, amellyel garantáltan új csúcsokat fogsz csinálni!