Omad zsírégetés. Időszakos böjt: mire figyelj, ha ezzel a módszerrel akarsz fogyni sport mellett? | Futásról Nőknek


További cikkeink a témában

Fitness Intermittent fasting — ha unod az aputested Az intermittent fasting időszakos böjt vagy koplalás magyarul az utóbbi pár év legnépszerűbb fitness trendje. Nagyon hatékony és könnyen kivitelezhető táplálkozási stratégia a zsírégetéshez például a legnehezebben ledolgozható hasi zsír ellen. Különféle edzésekkel kombinálva mint például az éhgyomorra végzett intervallum tréning még jobb eredményeket lehet vele elérni.

Hogyan fogyjak le gyorsan és tartósan? Intenset diéta Szentgyorgyi Romeo Diéta, Zsírégetés, 3 hozzászólás Húsz éve diétázom eredményesen. A diéta nekem nem büntetés, hanem a mindennapjaim része.

A zsírégetésen túl számos egyéb pozitív élettani hatása van, könnyen fenntartható életforma és nem kerül semmibe belekezdeni. Mi is az az időszakos böjt intermittent fasting — IF?

Az egész végtelenül egyszerű, alapvetően két időablakra osztja a táplálkozást. Egyre amikor eszel és egyre amikor nem.

Keto, Carnivore \u0026 OMAD Put to the Test {full body MRI scan}

Tehát nem arról szól, hogy mit egyél vagy hány kalóriát, hanem arról, hogy mikor. Ilyen értelemben nem egy diéta, szinte bármilyen diétát lehet ebben a rendszerben folytatni.

Ez így elég egyszerűnek hangzik, nehéz elképzelni, hogy valami forradalmi újítás lenne, amitől ennyire hatékony. Nem is az, de a mögöttes táplálkozástudományi mechanizmusokkal mindjárt érthetőbb lesz mi a titka. Többféle változata van, attól függően mekkora időablak az amiben eszel és mekkora amiben nem.

Hogyan fogyjak le gyorsan és tartósan? Intenset diéta

Ilyenkor egyáltalán nem eszel, semmi kalóriát nem viszel be. Mondhatnád, hogy de hát eddig is nem ettem egy ideig, aztán meg ettem. Ahhoz viszont, hogy a megfelelő hormonális folyamatok elinduljanak, a nem evés időablakának 12 óra felett kell lennie. Praktikusan 16 az alsó határ, ahol már eredményes.

Jelenleg valószínűleg maximum óra az amíg nem eszel, mondjuk este 10 és reggel 8 között.

omad zsírégetés

Ez azt jelenti hogy például este 8 és másnap dél között nem eszel semmit. Ebben 20 óra koplalás van és 4 óra alatt kel bevinni a kalóriamennyiséget. Napi egyszeri étkezést jelent, persze a megfelelő minőségben és mennyiségben.

Intermittent fasting – ha unod az aputested

Enné a módszernél heti 1 vagy 2 napon egyáltalán nem eszel semmit. Mi történik a koplalás alatt? Anélkül, hogy mélyre mennénk a szakirodalomban és a hormonszintekben, az történik, hogy a szervezet azonnal felhasználható tápanyagai elfogynak idővel a koplalás alatt.

Omad zsírégetés felhasználja őket.

Kapcsolódó cikkek

Az azonnal felhasználható tápanyagok többnyire szénhidrátok, egyszerű cukrok amiket amúgy jól megeszel a reklámok által beléd ültetett reggelizőpehely,  müzli, croissant vonalon. Amikor megeszel bármit cukor, zsír, fehérje, mindegy megemelkedik a glükóz szint a véredben azaz a vércukor.

A hasnyálmirigy ezért bekapcsol és inzulint kezd termelni azért, hogy a vércukrod egyenletes maradjon és szépen elraktározza a felesleges glükózt későbbre például zsír formájában.

A koplalás során mivel semmit nem viszel be, a szervezeted kénytelen omad zsírégetés raktáraihoz nyúlni és onnan elővenni az energiát.

Diéta edzéshez tervezve

Az inzulin szint alacsony marad, hiszen nincsen feleslegesen sok vércukrod. Ez egy igen jótékony hatása a koplalásnak.

omad zsírégetés

Azt már biztos mindenki tapasztalta, milyen, amikor a vércukor túl alacsony, mert azonnal szükség lenne energiára de nincs elég gyorsan mozgósítható a rendszerben, mert semmit nem ettél egész nap. Tehát a raktárakból, idővel a zsír raktárakból kezdi el elővenni a szervezeted a tartalékot.

omad zsírégetés

Ehhez azonban idő kell, leginkább óra. Jól látható, hogy napi 3 étkezésnél nemigen van ideje lemenni az inzulin szintnek, nem fog a szervezet átváltani raktár ürítő módba.

Kezdd el az Időszakos Böjtölést – Gyakorlati Útmutató

Egyesek itt kezdhetnek aggódni, hogy biztos az izmot fogja bontani a omad zsírégetés. De tanulmányok bebizonyították, hogy ez nem így van.

omad zsírégetés

Akár 40 órát is koplalhatsz, akkor sem fogja az izmodat bontani. Már csak azért sem, mert ha rendszeresen edzel, akkor arra szüksége van a testednek, nem felesleges. Míg a zsír igen.

Napi egyszeri étkezés? A tapasztalatok? Ki mennyit fogyott ezzel a módszerrel?

Ehhez persze megfelelő fehérje mennyiséget kell bevinni az evési omad zsírégetés. Ha belegondolunk az evolúció során eredendően nem az alakult ki az embernél, hogy felkel, jól bereggelizik, majd óránként eszik. Hanem amikor van zsákmány akkor eszik, aztán jóideig nem, amíg nem sikerül újabbat elejteni. Rengeteg kutatás, gyakorlati tapasztalat és anyag elérhető az interneten. Általánosságban elmondható, hogy nagyon jó eredményeket érnek el akik elkezdik vagy már életmód szerűen űzik.

Ahhoz, hogy eredményeket hozzon néhány héten keresztül csinálni kell.