Bélbaktériumok felhasználása a fogyáshoz, Probiotikumos fogyókúra


Ez a fogyókúra titka: karcsúsodjunk a jó baktériumokkal

Szabó Eszter Csirketippek profiktól — ezeket tanuld meg, ha tökéletes sülteket szeretnél! Fogyni vágyóknak szóló minisorozatunk első részében a fehérjék, a rostok és a bélbaktériumok szerepéről olvashatsz. A súlycsökkentésnek rengeteg összetevője van, melyek nem különálló, hanem többnyire egymásra ható tényezők, így ha nem vagyunk tisztában az összefüggésekkel, akkor a fogyókúrás program könnyedén kudarcot kudarcra halmozó szokássá válhat.

A tartós fogyás receptje!infraterv.hu

Nem ritka például, hogy miközben megfelelően alkalmazunk egy módszert, például minimálisra csökkentjük a feldolgozott élelmiszerek fogyasztását, egy másik, ártalmatlannak tűnő szokásunkkal keresztbe teszünk az egészségünknek — például azzal, ha nagyon egyoldalúan táplálkozunk, ha nem vesszük figyelembe, mekkora beleszólása van bizonyos  hormonoknak az anyagcsere-folyamatokbavagy ha nem vagyunk tisztában ezekkel a tudnivalókkal. Ebben a minisorozatban a sikeres fogyás kulcstényezőit gyűjtjük össze, hogy számodra is következetes, élvezetes és eredményes legyen az életmódváltás.

Elsőként itt van három táplálkozással kapcsolatos szempont a számtalan tényező közül: A fehérje a barátod Minél nagyobb az izomtömegünk, annál jobb a zsíranyagcserénk, az izomépítéshez pedig elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű fehérje fogyasztása.

Gátolja a zsírok lerakódását, és segít a fogyásban: hogyan hat a probiotikum a testre? A bélbaktériumok egyensúlya komoly befolyással van az ember súlyára. A probiotikumok olyan kedvező hatású mikroorganizmusok, baktériumtörzsek, amelyek elengedhetetlenek egészségünk szempontjából. Nemcsak az immunrendszer, de az emésztés megfelelő működéséhez is hozzájárulnak, ezáltal segítenek abban is, hogy hatékonyan megszabadulj a pluszkilóktól.

És ez bélbaktériumok felhasználása a fogyáshoz az egyik hasznos tulajdonsága ennek a nélkülözhetetlen tápanyagnak. Talán te is tapasztaltad már, hogy egy fehérjében gazdag étkezés után nem jön rád egyhamar a nassolhatnék, ez pedig azért van, mert a fehérje hosszan tartó jóllakottságérzetet biztosít, vagyis bélbaktériumok felhasználása a fogyáshoz ahhoz, hogy az összkalória-bevitel csökkentése ne kínkeserves, sóvárgással teli módszer legyen.

bélbaktériumok felhasználása a fogyáshoz multifunkciós fogyókúra tm-502

Egy szenvedős, drasztikus fogyókúra nemhogy nem tart sokáig, de végső soron súlynövekedéshez és jojózáshoz vezet. Tudtad, hogy az ételek felszívódása, lebontása, valamint a melléktermékek feldolgozása, vagyis az emésztési folyamat az összenergia-felhasználásunk 10 százalékáért felel?

Fogyás probiotikummal

A különböző makrotápanyagok, tehát a szénhidrátok, a zsírok és a fehérjék ebből a szempontból is nagyon különböznek: a legcsekélyebb termikus hatása a zsíroknak van, míg a legideálisabb ételek ebből a szempontból a fehérjeforrások.

A Szent-Györgyi—Krebs-ciklus alapján a tápanyagok égése során 1 g fehérjéből 4,1 kcal 17 kJ1 g zsírból 9,3 kcal 38,9 kJ1 g szénhidrátból 4,1 kcal 17 kJ1 g alkoholból pedig 7,1 kcal 28 kJ energia élettani haszonérték szabadul fel. Ezért sem mindegy, hogy mely tápanyagokat milyen mennyiségben veszel magadhoz nap mint nap.

bélbaktériumok felhasználása a fogyáshoz a fogyás elősegítésére szolgáló legjobb munkák

De hogy mi lenne az optimális fehérjebevitel? Fogyassz rostban gazdag ételeket Visszatérve az ételek termikus hatásához, fontos megjegyezni, hogy a rostok ugyan nem valódi ételek, hanem emészthetetlen összetett szénhidrátok, de azáltal, hogy serkentik a bélmozgást, vizet tartanak a bélben, javítják az emésztést, miközben lassítják az ételek felszívódását és hozzájárulnak szervezetünk energiafelhasználásához.

A fehérjékhez hasonlóan tehát a rostban gazdag ételek gabonafélék, hüvelyesek, olajos magvak, zöldségek, gyümölcsök is elősegítik a jóllakottságérzetet és a súlycsökkenést, de emellett egy csomó más pozitív hatásuk van még a szervezetünkre egyrészt magas vitamin- és ásványianyag-tartalmuknak köszönhetően, másrészt pedig azért, mert hozzájárulnak a bélmikrobiom megfelelő összetételének kialakulásához.

Fogyástippek: így segíti elő a fehérjében és rostban gazdag étrend a fogyást

Tudtad például, hogy a rostban gazdag étrend alacsonyabb koleszterinszintet és kiegyensúlyozottabb vércukorszintet eredményezhet, ráadásul  csökkenti a vastag- és végbélrák kockázatát? Óvd a bélbaktériumaidat Bélbaktériumaink fontos szerepet játszanak az emésztésben, a vitaminok termelésében, az immunrendszerünk működésében, valamint a súlyunkat is befolyásolják.

bélbaktériumok felhasználása a fogyáshoz kiegészíti a fogyás tanulmányát

És mint azt a rostoknál már említettük, a bélflóra összetétele nagyban múlik azon, hogy milyen ételeket fogyasztunk, ahogy azon is, hogy összességében mennyire egészséges életmódot folytatunk.

Az utóbbi évek orvostudományi kutatásai sok-sok érdekességet feltártak az emberi mikrobiom jelentőségéről és működésérőlígy ma már azt is tudjuk, hogy mennyire eltér egy elhízott és egy normál testsúlyú ember mikrobiom-összetétele — akkor is, ha ikrekről van szó. De hogy hogyan segíthetjük elő mikrobiomunk sokszínűségét és optimális összetételét?

bélbaktériumok felhasználása a fogyáshoz a pisilés segíthet a fogyásban

Nem feldolgozott élelmiszerek fogyasztásával, és nem is a gyorséttermek kínálatával, hanem egy rostban, illetve pre- és probiotikumokban gazdag étrenddel.

A prebiotikumok olyan természetes rostok és cukrok, melyek savas pH-t generálva serkentik a gyomorban lévő jótékony baktériumok szaporodását, vagyis nagyon sokat tudnak segíteni, akár diétázol, akár csak egészségesebb szeretnél lenni.

Nyolc dolog, ami árt a bélflórának

Bélbaktériumok felhasználása a fogyáshoz cikória, az articsóka, a hagymafélék, a csicseriborsó, a lencse, a baba banána cukoralma, a görögdinnye, a grépfrút, az árpa, a zab, a mandula, a pisztácia vagy a lenmag csak néhány a prebiotikumokban bővelkedő ételek közül. A probiotikumok jobbára olyan tejsavbaktériumok — általában a Lactobacillus, a Streptococcus és a Bifidobacterium csoportok tagjai —, amelyek nagy arányban képesek túlélni a tápcsatorna olyan hatásait, mint a gyomor savas környezete vagy a vékonybél emésztőenzimjei.

A célállomásra, azaz a vastagbélbe jutva pedig szabad utat kapnak, hogy hozzájáruljanak egészségünk védelméhez. Probiotikumok olyan erjesztett ételekben találhatók nagy mennyiségben, mint a joghurt, a kefir, a savanyúság vagy a kimcsi.

bélbaktériumok felhasználása a fogyáshoz provigil fogyás

Egy randomizált kontrollvizsgálat  szerint a rostban gazdag étrenden élő alanyok 2,3 kg-ot veszítettek a testzsírjukból, és az átlagos dán étrenden élő kontrollcsoport tagjaihoz képest a bélmikrobiomuk összetétele is megváltozott: túlsúlyba kerültek például a Prevotella baktériumok, amelyek a hogyan veszíthetem el a mellzsírt, köztük a rostok megemésztéséért is felelnek.

A kontrollcsoportnál ezzel szemben a zsírok és az állati fehérjék lebontásában szerepet játszó Bacteroidetes törzs volt túlsúlyban. És ez csak egy a számtalan izgalmas kutatási eredmény közül. A bélbaktériumok ezenkívül a zsírraktározás szabályozásából is kiveszik a részüket, így hát mind a fogyni, mind az egészséges életmódra vágyók sokat tehetnek a céljaikért azzal, ha rendszeresen fogyasztanak pro- és prebiotikumokat.